Je bent onoverwinnelijk

Woorden aan mijzelf … Op een moment als vandaag.
Vandaag lijkt het alsof er een register van tegengestelde, emotioneel geladen triggers in een demonische chaos in mijn belevingswereld van percepties rebelleren. Rauwe, opengereten gevoelens die horen bij weggestopte traumatische gebeurtenissen in mijn verleden liggen op mijn bordje vandaag.
En toen ontving ik liefdevol, als boodschap van moed, de volgende woorden van boven:

“Toen ik je ontmoette, vroeg ik me af: welke wreedheid maakte jou zo aardig?

Onder welke druk heb je jezelf gelegd dat je zoveel hebt bereikt en zo je best hebt gedaan om perfect te zijn?
Hoeveel veldslagen heb je moeten voeren en hoeveel demonen heb je moeten doden voordat je besefte dat je je eigen held moest zijn in plaats van te wachten tot iemand je zou redden?

Ik vroeg me af: wie probeerde je neer te halen, zodat je zo sterk zou worden en bereid zou zijn om niet alleen jezelf maar ook anderen te verheffen?

Ik vroeg me af: met wat voor soort isolement en eenzaamheid heb je te maken gehad toen je precies leerde mensen te lezen en precies te weten wat je moest zeggen, omdat je een manier hebt om door elk masker heen te kijken dat mensen opzetten.

Ik vroeg me af: hoe ben je zo goed geworden in het omgaan met ingewikkelde mensen zoals jij dat doet?
Ik vroeg me af: hoe vaak hebben anderen je in de steek gelaten om het type persoon te worden dat iedereen kan vertrouwen? Want zonder aarzeling of twijfel zou je er voor hen zijn.

Ik vroeg me af: welke vormen van affectieve ontberingen en hoeveel lijden heb je doorstaan om net zo diep lief te hebben als jij? Maar meer dan wat dan ook vroeg ik mij af: wat vond je ’s avonds laat van jezelf als je rustte?

Ik vroeg me af wat voor dingen er door je hoofd gaan als je je spiegelbeeld ziet.
De mooiste mensen zien zichzelf nooit zoals ze werkelijk zijn.
Voor mij is dat de grootste tragedie, want als je jezelf zou zien zoals ik je zie, zou je onoverwinnelijk zijn…

JE BENT ONOVERWINNELIJK … ❤ “

Auteur onbekend 😉 liefdevol doorgegeven aan JOU ❤

Hartegroet,
Annemieke


Plaats een reactie